SAYGINLIK...............İTİBAR VE HAYAT..................

Bir  soruverdim  pek de anlamadığım internet alemine Nedir İtibar ? diye....
Dedi ki  '' Saygı görme, değerli bulunma,güvenilir olma ve saygınlık.''  Tebessümle okudum  bütün  hislerimle Teşekkür Ettim Internete........

Yepyeni bir yıl adı 2019...Birden bire 365  günün  ilk  3  günü   geçivermiş..Hayat gibi...Bütün sahneleri  bir başka anlamlı, her bir  sohbeti  bir başka hikayeli Yaşam...Elbette İtibar görmek, itibarlı yaşamak  çağdaş  her kişinin  hakkı...Ailesinde,çevresinde,iş yerinde, hatta sosyal medyada İtibar Şart....


Saygı görme, hele de  yaptığı işi. Toplumdaki duruşu, bunu hak ediyorsa  İlla ki  Saygı görmek  beklenir  değil mi ?.... Ama   atalarımız  hep  söylerdi Kültür Beşikten  Başlar...Eğer  itibar etmeyi,insan sevmeyi, başarıyı alkışlamayı ,yüreklendirmeyi   taa  beşikten  ilk  Anne, Baba ,Dede  dediğimiz  aylardan öğretenimiz  olmamışsa   sanırım  daha çok bekleriz...

Oysa ne güzel, ne anlamlı ne amaçlı  etkinlikler, uğraşılar, duruşlar, projeler, sanatlar,sunumla yaşanmakta  güncemizde...Hele de  güvenilir bir şekilde, saygınlık içerisinde, değerli bulunan noktaların üzerine başarı ile gidiliyorsa  mutlaka ve mutlaka  İtibar  görmek, Saygınlık beklemek  kaçınılmaz  beklentisidir  kişinin....

NERESİNDE  KALDIK  BİZ....
HANGİ DURAKTAN   GELİYOR  BU  SERZENİŞLERİMİZ.....
İTİBAR   İTİBAR  İTİBAR.... 
AMA HAKKI  OLANA......

Hey hat  bunu  yaşadığımız   bu  farkındalıkların, alkış adı verilen yürek seslerinin azaldığı, gıybet ve haset sohbetlerinin  katmer katmer çoğaldığı  2000 li yıllarda hakkı ile beklemek biraz  zor  gibi...

Şöyle bir bakıyorum da  çevreme,sosyal medyaya,iletişim  yerlerine, hemen baktığım gibi de  dönüyorum ve veya  kapatıyor  veya okumuyorum dinlemiyorum....
Çünkü Hep Bana Hep Bana Dünyası !!!  Asla itibarı hak edeni, saygıyı, güvenilir bir şekilde  yarattığı güzellikleri  alkışlayacak   o kadar  az kişi kaldı ki.....

Tünelin sonundaki ışık  gibi,ya da  dünyanın en uzun  tünelinde  bir  otobüs  yolculuğu gibi, sana inanan  kişilerle Hadi Yola devam diyerek, Bir sade  Kahve  daha içiyorsun....
Merak da etmiyor değilim hani, acaba  5 çayı şarkılarındaki gibi Deniz Seki'nin   güzel yorumundaki Böyle Gelmiş Böyle mi Gidecek Dünya,  yoksa  Yeşim Salkım  misali  Kavanoz Dipli Dünya  mı diyeceğiz....

İşte  yıla başlarken  2019 yılının  İlk Blog  yazım olsun dedim...
Çünkü İTİBAR  etmek veya göstermek, bana göre  hakkı ile yaşanmıyor  yaşatılmıyor  günümüz  sosyal medyasında ve  toplum gerçeklerinde, politikası, ekonomisi, magazini,finans dünyası, sanat dünyası, eğitim hep aynı....

Güzel bir dua olsun bütün  geriliklerimiz, hayırlı bir dua  olsun  2019 beklentilerimiz....Hatta  bir tanesi olsun  dilek ve temennilerden  İtibar  etmek erdemdir...Hoşgörü  ve saygıdır...Bırakın  benliklerinizdeki gıybeti, çekemezliği, haseti, açık kollarınızı en güzel  sözlerle, duruşlarla  yarına....

Bu gün  yılın  3. günü.....Uzun  yıllar   önce  1950 li yılların başında   böyle  bir  günde  doğmuşum    3 HAZİRAN  da   bir deniz kasabasında, bir Larnaka  öyküsünde.....
Yaşanacak  bütün   güzelliklere   alkışlarla.......

Güzellikleri  Yaşa  ve Yaşat......

Bülent  GÜNKUT 
...

Yorumlar

Popüler Yayınlar