BİR DENİZ KASABASINDA  KALDI  DÜŞLERİM......

Yeşillerin öyküsü yaşanan masal... Efsane olacak belki de gelecek 2050'li yıllarda, 1970 - 1980 - 1990 - 2000 yıllarının güzellik masalları... Bir  Bülent Günkut vardi güzellikler vardı, modellikler vardı - kaliteli duruşu ile, asaleti ile, marka duruşu ile - sahne vardı yarışma organizasyonu ve sunumu vardı kendine has tarzı ile hani şahsına münhasır denilenlerden... Dile kolay 50 yıl gibi GÜZELLİKLERİ  YAŞA VE YAŞAT ilkesi ile bir hayat sürecinde Bendeniz  Bülent Günkut...

Larnaka'da Güney Kıbrıs'da kalan deniz kasabamızda adanın ilk Kıbrıs Türk Güzeli yarışması,  ve yıllardan 1970 desem... Ardından Lefkoşa Saray Otel'de devamı ertesi yıl... Yıllar yıllar... Kimler geldi kimler geçti yarışmacı olarak, jüri üyesi olarak, izleyici olarak... Sonra köylerde, kentlerde panayır  güzelleri ile bölgeye has yaz etkinlikleri devam devam... 

Bir ortaokul son lise birinci  sınıf  öğrencisi olarak  merak, heyecan ve aşırı ilgi ile takibim ile başlar  bu güzel yolculuk  yarınlara efsane, marka, kalite isimleri ile kalacak Günkut Yarışmaları... Mutluyum,onurluyum, gururluyum... Yılmadım, usanmadım, haklı ve itibarlı kararlılığımla yola devam ettim...
O kadar ki  İlk Kıbrıs Türk Güzeli yarışmasına aday olarak  1970 yılında kızkardeşimi Kezban'ı yarışmacı olarak  finale, ertesi  yıl 1971 yine aday bu kez ilk 5 'de finalist olarak  Saray Otel'de alkışlamanın gururu içinde  anılarla... Ama unutmadık, unutamayız aradan geçen 40  kusur yıla rağmen yarım asıra giden güzellikler yolculuğunda...

Sözüm bu güzellikleri 50 yıldır yaşadıklarını unutanlara, sümen altı edenlere....
AMA NEDEN.......


Bir yarışmada yer almak, yılı ne olursa olsun, o güzel heyecanı yaşamak, yılına ait arkadaş grubunda o ortamı solumak kadar yaşanası bir heyecan var mıdır.... Elbette  yok ve olamaz da....
Sonuç ne olursa olsun derece olsa da olmasa da  güzellikleri  yaşamak asıl olan....
Yaşadığım  60 lı yıllarımın baharında anımsarım bazen  yarışmacıları  - ki asla unutmam  ve unutmadım hiçbirini - 1000lerce yarışmacıyı ---- Ama onlar bir bakarım unutmuş....
Bir bakarım büyük bir inkarda, red etmekde hatta Aman Yalan Ben hiçbir zaman yarışmaya  girmedim gibi! İnanılmaz büyük  itiraz ve  sümen altı etmeye çalışmaktalar...
Neden Ama...
Bu ne...???

Bence yarışmacı olmak, kültür beşikten başlar ata sözümüzle uyumlu bir hayat  sürecinde  taşıyacağın anılarının hikayelerinden olmalı hem de en asil en kaliteli, en marka etkinliklerden olarak... Diyeceksiniz ki belki şartlar, belki gündemleri - o kişilerin Unut, sakla inkar et! - şekline taşımıştır ilgili yarışmacı olmak, aday olmak, hatta derecedekilerin bile inkarlarını ama...
Günkut Hoca diyor ki !! OLMAZ   OLMAZ  OLAMAZ.... ASLA OLAMAZ....''Bu hiçbir gerekçe veya konumda inkarı gerektirmez, asla unutulmak  için yaşanmaz  ilgili yılında Bir Bülent Günkut Yarışması... 

Hayatın farklı duruşlarında, yerlerinde, görevlerinde rastlarım kimi zaman kimilerine Merhaba  Nasılsın...Nasıldı  o yıllardaki  yarışman, derecen, başarın! dediğimde kimileri aynen ''Aman yanlışın var Günkut Hocam..Ben asla bir yarışmada yer almadım,  bulunmadım ''  gibi  benzeri   o güzelliklerden uzak, büyük itirazları ile  bir an kulaklarıma, gözlerime, inanamamak, şaşkınlığım  ve  sonunda işte VEFAsızlık, işte Kadirşinas olmamak... Sus yüreğim sus diyen Ben Günkut... 

Hey hat bugün böyle bir  blog  düşüm geçti belleğimden...
Ama olsun belki  gelecek adaylara, Efsane olan ve  2050  yıllarında tam efsane olarak anılacak  GÜNKUT  EKOLÜ ne  güzel bir Ekim  Blogu  kalsın....

Alkışlarla  yürekten selamlıyorum Unutulmayanları, unutulmaz yarışma anıları  adına.....

Bugün  1970, 1980, 1990, 2000, 2010 gibi   yılımıza   dek uzanan bütün yarışmacıları ki en büyüğü 70 yaşına  Merhaba, en küçüğü 18 yaşım Selam diyor, 1000 lerce kardeşimi, evladımı, ayakta alkışlıyorum... Vefalı olmak, kadirşinas olmak, yaşanılan güzellikleri  unutmadan, yüreğinde taşıyanlara   selam olsun  diyorum.....

BÜLENT  GÜNKUT

MARKA OLMAK    EFSANE  OLMAK
YÜREKTEN ALKIŞLARLA  SEVENLERİ İLE  OLUNUR...

Yorumlar

Popüler Yayınlar